15 Mart 2010 Pazartesi

türklerin spordaki en büyük engeli: TAYT

Hani artistlik olsun diye söylemiyorum da, geçen hafta sonu paris'teydik. şu eyfel kulesi olan güzide yerde, tabii gezdik ettik falan ama benim dikkatimi çeken başka bir şey oldu.

akşam otel odasında televizyon kanallarını karıştırıyordum, bu fransızlar ne izliyorlar bir bakayım dedim, tabii dediklerinden bir şey anlamıyordum ancak bir spor programına denk geldim. Sunucu muhtemelen güncel spor haberlerini veriyordu.

                                                                               temsili tayt

önce tenisle başladı, bir fransız raketin (burada raket dediğim sporcunun kendisin oluyor) tur atladığından falan bahsediyordu, sonra kış olimpiyatlarına geçti orada da fransızlar iyi dereceler alıyordu, oradan atletizm, bisiklet, rugby (ki rugby olayı inanılmaz seviliyor) ve en son futbol anlatıldı. hepsinde de fransız sporcular dereceler alıyorlar tur atlıyorlardı.

Bizim spor programları geldi aklıma, sadece futboldan ve gerçek dışı dedikodu futboldan ibaret spor programları.

Ben bunları düşündüm ve sonra uyudum ertesi sabah tekrar pariste dolaşmaya çıktığımızda ara ara metroda olsun restaurantlarda olsun benim atletizm taytı olarak adlandırdığım taytlardan giyen insanlar vardı, üzerlerinde bir numara, muhtemelen yerel bir yarış vardı (bizim avrasya maratonu tarzı bişey), herkes taytları çekmiş yarışa katılmış.

ve bir sonuca vardım,  türklerin atletizm olsun, bisiklet olsun, kış sporu olsun vb. sporlarda bu kadar başarısız olması karşılığında futbolu bu kadar sevmelerinin nedeni işte bu tayt denen illeti giyememelerinden kaynaklanıyor,

şort seviyoruz olm biz, gerektiğinde eşofmanları çekip halı sahada maça gitmek istiyoruz, ibne fransızlar ne lan öyle tayt falan, hep bundan oluyor. evet.

3 yorum:

  1. ahaha bırak allahaşkına ya.
    biz beceremiyoruz diye hemen adamları ibne yaptın.

    YanıtlaSil
  2. hehe, sıkıyorsa halı sahada geçsinler karşıma, ne o bisiklet falan, tekerlekli spor mu olurmuş.

    YanıtlaSil
  3. hahahaha kesinlikle bu yüzden.:):)bi değişik konuşuyolar zaten, adam olmaz fransızdan

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails