2 Aralık 2009 Çarşamba

bayram namazı ritüeli

sanırım 6-7 yıl olmuştur. bayram sabahı eskiden babamın zoruyla götürüldüğüm bayram namazına gitmeyeli.
bu yıl bayram dolayısıyla memlekette olunca, babam bu sefer hiç zorlamasa da, erken kalkayım namaza gideyim dedim.


saat 07:45'te namaz başlayacaktı.
aydın bu sefer çok soğuktu, sabah kalktığımda bir an donacağım zannettim. tabi her bayram sabahında olduğu gibi ben kalkmadım, kardeşim kaldırdı beni.
babam 6.30'da kalkmış hızlı bir şekilde giyinmiş ve 45 dakika önceden cami içinde yerini almış, bayram sabahları insanların dini açıdan kendini tatmin edebilmesi için vesile oluyor. o kadar oluyor ki, camilerde yer bulunmuyor ve insanlar resmen kaldırımlarda namaz kılıyorlar.
bizim pederin erkenden kalkıp camiye gitme nedeni bu yani, içeriden yer kapacak üşümeyecek. ben tabii her zamanki gibi evden 5 dakika kala çıktım, yazık kardeşim de beni beklediğinden son dakikada yetiştik namaza,
bırak içeri girmeyi bahçesinde bile yer bulamadık, ben de elimde yıllar öncesinden kalma bir seccadeyle gittim direkt caminin karşısındaki kaldırıma oturdum. neyse efendim yaklaşık 10 dakika süren namaz bitti, tabii ben prosedürü iyi bilmediğim için yıllardır olduğu gibi etrafımdaki abilere bakarak kıldım namazı
onlar ne zaman eğiliyorsa ben  o zaman eğiliyorum, ne zaman kafalarını sağa döndürseler o zaman döndürüyorum, yalnız kopya çektiğim kişi de çok bilmiyormuş demek ki, 2 kere ekstradan eğildik abiyle beraber.
bu arada eskiden kuran kursu için para toplarlardı, şimdilerde yeni yapılacak bilmem ne sitesi için para toplanacaktır diye vaaz vermeye başlamış imamlar.
gelenektir, her bayram namazı sonrası insanlar birbirleriyle tanısınlar tanımasınlar bayramlaşırlar, tokalaşır öpüşürler, domuz gribi etkisini burada da göstermiş, bir kaç kişi dışında herkes uzaktan sadece tokalaştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails