7 Aralık 2009 Pazartesi

Türkiye köşe tarihi

Türk insanının bir huyu var,

bir şey tutulmaya başladı mı vazgeçmiyor, kitleler halinde saldırıyor ve ilk başlatan kişiyi zengin ediyor.


yukarıdaki anlaşılmayan cümlede demek istediğim şu;
bir zamanlar simit dünyası adında küçük simitçiler açılmaya başladı, ben üniversitedeydim, ulan bakıyorum her geçen gün biraz daha kalabalıklaşıyor önü, fiyatlarına bakıyorum öyle süper ucuz değil, ama millet simidi seviyor arkadaş, önü hiç boş kalmıyor, bunu gören başkaları da bu dünyadan açmaya başladılar, evi aradım. O zamanlar tabii, genciz girişimci damarımız var, ee tabi semayeyi de ben vermiyeceğim, babama dedim. Aç dedim bir tane bak geleceği var bu işin her gün daha bir kuyruk oluyor önünde, çok kasmıycaksın da, tutucan iki tane simitci, kasa da paraları say sen. yanaşmadı tabii bizimki, evde oturup emekli maaşını sayması daha kolay geliyor, bakıyorum şimdi o dönem bu dükkanlardan açanlar köşe oldular.

cep telefonu zamazingosu; ilk geldiği zamanları hatırlarım, "ne o lan iş adamımıyım ben, ne gerek var şimdi" diyerekten önce karşı çıkılmıştım, o zamanlar bu alım satım işlerine girenler şimdi köşe, cep telefonu olmayan 40 yaş altı tanıdığı olan var mı?

internet kafeler (sonrasında PS cafeler); alahım hala hatırlarım, gider saatlerce fifa oynardık, üzerine internette, chat yaparak sosyalleştiğimiz güzel günlerimizdi. o dönem internet kafe açanlar ve sonrasında da her evde bilgisayar olunca playstation oyun cafeleri açanlar onlar da köşe..

iddiacılar, bu iddia denilen şey türk insanındaki kumar tutkusunu ortaya çıkardı, eskiden sadece at yarışı oynayanlar vardı, şimdi "ulan izliyorum şu meredi bari bir işe yarasın" şeklinde düşünüyorlar herhalde. bildiğim kadarıyla çalışmayıp sadece iddia oynayarak geçimini sağlayanlar var, ilk patladığı zamanlar bu işe girenler şimdi zengin.

evet Türk tarihinin köşe başları hatırladığım kadarıyla şimdilik bu kadar, tabii bunlara internet üzerinden alışveriş, yurtdışı turizm vb. şeyleri de sıralayabiliriz.

mesela son zamanlarda gördüğüm ve patlaması mümkün şeyler de var
birincisi bu UFO denen ısıtıcılar, bizim insanımız yasak da olsa kendisini çok zorlasa da sigara alışkanlığını bırakmayacağı için bu UFO ve benzeri ısıtıcıların satışı patlayacak dışarısını da bir şekilde ısıtmak lazım
ayrıca yakın bir gelecekte artık doğalgaz azalacağı için (evet lan bitecek bir gün biliyosunuz di mi?) güneş enerjisi olsun, fosil enerji olsun, farklı tür enerji kaynaklarına yönelinecek ve bu iş kolunda çalışanlarda kazanacak.
bir de tabii görüntülü konuşma diyorum, çok iğrenç bir şey belki ama bu 900'lü hatlar vardır ya, onlar yakın bir zamanda görüntülü konuşmaya dönüşebilir ve o sektörde çok büyük bir patlama yaşanabilir. (bu da bir sektör sonuçta)

neyse bak ben para kazanacağınız şeyleri söylüyorum, daha ne yapayım yaa..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails