24 Ekim 2009 Cumartesi

berber gerginliğinin saçlardaki etkisi

yıllar oldu, anlaşamıyoruz işte


dünyada belki de en nefret ettiğim şeylerin başında geliyor berbere gitmek, kadınların daha bir başka iletişimleri oluyor kuaförlerle ancak erkeklerde durum böyle değil, yıllarca yer değiştirip durdum, en uzun süre aynı yerde ikamet ettiğimde de saçlarımı omuzlarıma kadar uzatmıştım.

o yüzden muhabbet ettiğim kanka olduğum bir berber yok,

istiyorum ki gideyim, nasıl bir şey istediğimi söyleyeyim çat diye yapsın o modeli,

geçen gün gittim yine, hem ucuz hem de işyerine yakın olduğundan dolayı işyerimin yanındaki sitenin berberine gidiyorum son 5-6 keredir. öğle arasında işimi hallediyorum böylece.

gittim dedim ki, "bilader bak bu saçlar çok uzadı, yanlarım ayrı telden oynuyor, favorilerim özgürlüğünü ilan etmiş, üstler desen her türlü jöle ve su olaylarına karşı tek başına savaşıyor" bunları bir düzeltelim.

tabii kocaman bir kafam olduğu için, çok kısa da kestirmek istemiyorum, sonra bööle eblek bir hal alıyorum çünkü,

dedim ki "üstler biraz uzun kalsın ama şu yanları güzelce bir kısalt favorileri düzelt", "tamam abi" dedi başladı bu kesmeye.

şimdi her berberin bir ekürisi vardır, bu velet gelir başınıza dikilir, sözüm ona berberden taktik kapacak, nasıl kestiğini inceleyip ileride kendi berberini açacak, bu veletler genelde yerleri süpürmek, müşterinin üzerindeki kılları silmek gibi görevlerinin yanında bir de müşterinin tepesinde dikilip bir trene bakarcasına gözlerini dikerler.

uyuz olurum, arada bir de çocukla gözgöze geliriz iyice sinirlerim bozulur, her seferinde geriliyorum, bir yandan da tabii klasik berber değirmelerine karşı siper almaya çalışıyorum.

ben bunları düşünüp, bir yandan da bu zorlu durumda siperimi almışken, bir baktım bizim berber enseme bir ayna dayamış, "tamam mı abi, enseler olmuş mu" diye soruyor. ulan ne zaman bitirdin de enseme geldin hıyar.

ben tabii yüzüme dikilmiş gözlerle bakan bir velet ve ensemde aynayı bir o yana bir bu yana sallayan bir berberle, daha doğru düzgün enseme bakamadan "tamam yaaa gayet güzel olmuş" diyerek. kestirip attım.

berber dükkanlarının bir kokusu vardır, o kokudan da kaynaklanıyor diye düşünüyorum basiretim bağlanıyor, her seferinde "ulan güzel olmazsa, bu götüme benzedi deyip düzelttirecem" diyorum ama yapamıyorum.

kıssadan hisse, yanlar kısacık üstler horoz şeklinde dolaşıyorum, artık tenteni mi örnek vereyim, prekaziyi (arkalar da kısa ama) mi bilemiyorum.

bi dahakine böyle olmayacak yalnız, önce veledi bakkala göndericem birşey aldırmaya, sonra da berbere dönüp "götüm gibi oldu düzgün yap şu işi" diyicem, diyemiycem di mi?

1 yorum:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails